Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum Sanktuarium Mrocznego Czempiona (SP) Strona Główna
»
Druid
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
OI
----------------
REGULAMINY!
OI
Księga gości
Forum Wielkiej Rady
Download
FlashElementTD
ElectricMan
Stick Archer
Drag Racer
Nekromanta
Paladyn
Zabójczyni
Oprogramowanie
Akcesoria
Sherwood
FLASH ELEMENT TD v1.1
ElectricMan 2
Stick Archer 1
Drag Racer 3
Sherwood MMORPG v1.0
Free Rider
FREE RIDER 2
FLASH ELEMENT TD v2.0
Strefa 001
Crush the Castle
Crush the Castle gra
Territory War
Gra territory
TRYB GRY.PL
----------------
Rynek
Arena Walk
Handlarz
Biuro podróży
Komputer
----------------
Internet
Gry
Sprzęt
Strategie Diablo II LoD
Amazonka
Barbarzyńca
Czarodziejka
Druid
INNE
----------------
Support Englisch
Czarna Lista
Starcia
Support Deutsch
Pakty, Fuzje lub Wojny
Tawerna
Nieobecności
Pozrywka
PORT ON
Lord of the Rings
Moja twórczość
Line Rider
Plemiona s16
K
M
Net-Zoo
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Norton
Wysłany: Pią 13:54, 25 Lip 2008
Temat postu: Wilkołak Hybryda PvP
Spis treści:
Rozdział 1: Wstęp
Rozdział 2: Trening
Rozdział 3: Wyposażenie
Rozdział 4: Talizmany
Rozdział 5: Tabele i dodatkowe informacje
Rozdział 6: Strategie duelowania
Rozdział 7: Komentarz
Rozdział 8: Zakończenie
Rozdział 1: Wstęp
Witam wszystkich. Ponieważ chwilowo nie mogę wejść na D2, to mimo, iż mój Wilkołak jest daleki od skończenia postanowiłem napisać strategie na Wilka hybrydę, gdyż nie widziałem nigdzie napisanej po polsku, wyczerpującej taktyki dla tego typu buildu, która dodatkowo nie byłaby przeterminowana. Jeśli szukasz jednak postaci, która z łatwością będzie czyściła gry typu pub 7v1, to nie jest postać dla ciebie. Jednak jeśli szukasz odskoczni od power-buildów i wybicia sie ponad szarą większość nadużywanych postaci, oraz buildu melee dającego ogromną satysfakcje z gry, to dobrze trafiłeś.
Wszystko co jest napisane poniżej to skondensowana wiedza zasłyszana przez lata gry Wilkołakiem i nie biorę za nią jakiegokolwiek kredytu - wręcz posiłkowałem się anglojęzycznymi taktykami, aby jak najbardziej ogarnąć ten temat.
Lista przedmiotów umieszczona poniżej celowo nie zawiera listy wszystkich możliwych alternatyw czy też uwzględnienia wersji dla uboższych. Aby wygrywać tą postacią nie można iść na kompromis, dlatego jest to rozpiska najlepszego według mnie sprzętu, który niemal w całości powinien znajdować się w twoim posiadaniu(niestety śmieszny rozmiar skrzyni nie ułatwia sprawy).
Docelowo ten tekst jest skierowany dla najbardziej bogatych z graczy i jeśli nadal szukasz Bera, by złożyć swoją pierwszą Enigme, to w tym miejscu możesz przestać czytać. Druid Wilkołak jest jedną z najdroższych postaci do skompletowania w PvP w szczególności przez fakt, że aby stanowić wyzwanie dla każdego, trzeba stale żonglować sprzętem na konkretne typy charów.
Nie starałem się pisać każdej oczywistej rzeczy, tak aby takta była w miarę przejrzysta i czytelna. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie dokładnie statystyki ma dany przedmiot i nie potrafisz takich informacji samodzielnie znaleźć, to lepiej wróć do swojego Hammerdina - oboje będziecie bardziej szczęśliwi.
Plusy:
+ Wszechstronność polegająca na zadawaniu dwóch typów obrażeń, dająca przewagę nad innymi postaciami (jeśli przeciwnik ma świetną odporność na truciznę, zaatakuj go Furią, jeśli zabezpieczył się zakładając sprzęt z redukcją obrażeń ukaż go Wścieklizną).
+ Możliwość zadawania ogromnych obrażeń rzędu 70k jednym ugryzieniem, nadal mogąc doskonale bronić się Furią.
+ Trzy oddzielne umiejętności zwiększające życie sprawiają, że dobrze wyekwipowany Wilkołak osiąga granicę 10k Hp.
+ Najlepszy FHR ze wszystkich postaci w grze(oczywiście po przemianie w Wilkołaka).
+ Każdy cios, który normalnie powinien zabić Wilkołaka, redukuje jego życie do 1hp i wymusza unmorph.
+ Styl.
Minusy:
- Niemożliwość teleportu będąc pod postacią Wilka, wymuszająca poleganie na frw i pozycjonowaniu.
- Bardzo niska obrona.
- Furia jest przerywalna.
Rozdział 2: Trening
Statystyki Druida na poziomie pierwszym:
Siła: 15
Zręczność: 20
Żywotność: 25
Energia: 20
Życie: 55
Mana: 20
Wytrzymałość: 84
Wzrost statystyk co poziom:
Życie: +1,5
Mana: +2
Wytrzymałość: +1
Siła: Wystarczająca by unieść najcięższą część twojego ekwipunku. Przed wstukaniem upewnij się, że wliczyłeś przedmioty dające +str, typu Anni i Pochodnia.
Zręczność: Wystarczająca, by osiągnąć max block z Tarczą Burzy. Przed wstukaniem upewnij się, że wliczyłeś przedmioty dające +dex, typu Anni i Pochodnia.
Żywotność: Wszystkie wolne punkty idą tutaj. Druid dostaje 2 punkty życia na każdy punkt żywotności. Punkty te zostają przemnożone przez Likantropie, Dębowego Mędrca i Rozkazy.
Energia: To chyba nie wymaga dyskusji - nic.
Przykładowe statystyki w sprzęcie przeznaczonym do Rabies:
Umiejętności:
Zmiany kształtu (Shape Shifting):
Wilkołak (Werewolf): 1pkt
Od poziomu 5 wzwyż skill ten nie wpływa w żadnym stopniu na ias, zwiększa za to AR, jeśli zostaną do wbicia jakieś wolne punkty idą one tutaj.
Likantropia (Lycanthropy): 20pkt
Zwiększa czas pozostawania pod postacią Wilkołaka, oraz maksymalne życie po przemianie.
Dziki Szał (Feral Rage): 1pkt
Skill potrzebny na dojście, jednak przydający się w pewnych okolicznościach dzięki dodatkowemu Frw, o czym napiszę nieco później.
Wścieklizna (Rabies): 20pkt
Zadaje obrażenia od trucizny zarażonemu cyklami następującymi co sekundę. Kiedy ofiara osiągnie 1hp następny cykl zabija ją w odróżnieniu od trucizny normalnego pochodzenia. Aura Wścieklizny nie może zostać usunięta, żadne antidotum nie usunie bezpośrednio stanu zakażenia. Czasami trucizna "załącza się" mimo braku fizycznego kontaktu z przeciwnikiem.
Furia (Fury): 20pkt
Począwszy od 4 poziomu pięć niezwykle szybkich uderzeń zadających obrażenia fizyczne.
Przyzwania (Summoning):
Trujący Pełzacz (Poison Creeper): 20pkt
Synergia do Wścieklizny, odciąga uwagę wroga. Chyba najbardziej "inteligentny" summon w grze - nie atakuje on zatrutych już przeciwników, pozostając bezpiecznie pod ziemią. W PvP niemalże bezużyteczny przez śmieszny wręcz dmg.
Dębowy Mędrzec (Oak Sage): 20pkt
Duch zwiększający życie. Grając PvP powinien być recastowany za wszelką cenę.
Kruk (Raven): 1pkt
Potrzebny na dojście do Wilków, kruki potrafią się przydać wymuszając niekiedy animacje bloku na postaciach.
Przywołanie Ducha Wilka (Summon Spirit Wolf): 1pkt
Odwracają uwagę wrogów, ściągają samonamierzalne ataki typu Foh, czy Strzała Kierowana, wychwytują desynchujących graczy wskazując ich położenie (atakują postacie będące dla nas niewidzialne, lub według serwera znajdujące się daleko od rzeczywistej pozycji), oraz zabijają je niewidzialne dla ciebie młoty Hammerdinów.
Żywioły (Elemental):
Arktyczny Podmuch (Artic Blast): 1pkt
Potrzebny na dojście, absolutnie bezużyteczny skill.
Zbroja Cyklonu (Cyclone Armor): 1pkt
W czasach, kiedy każdy nosi Pochodnie Piekielnego Ognia zawsze przyda się dodatkowa obrona przed Burzą Ognia, która potrafi wymusić reshift i śmierć, kiedy mamy 1hp na blacie. Dodatkowo prawie każdy melee build ma przynajmniej jeden Kruczy Lód na sobie - obrażenia od niego, wbrew pozorom potrafią przeważyć szale zwycięstwa. Może być rzucana jedynie w postaci człowieka.
Suma :105 punktów, ukończone na 95 lvl, pompując dalej w Wilkołaka możemy teoretycznie wstukiwać punkty do 99lvla.
Tak powinno to wyglądać na 95 poziomie, bez bonusów z ekwipunku:
Rozdział 3: Wyposażenie
3.1 Zbroja:
W czym złożysz słowo runiczne zależy od osobistych preferencji, jednak należy pamiętać, że ciężkie zbroje zmniejszają prędkość biegu więc odpadają z naszej listy możliwych opcji. Ze swojej strony polecam: Wieczorny Całun (Dusk Shroud), Gadzią Skóre (Wyrmhide), Skarabeuszową łupine (Scarab Husk), a w szczególności Archońską Zbroje Płytową (Archon Plate).
Enigma [Jah+Ith+Ber]
Zbroja, która całkowicie zmieniła oblicze D2 (niekoniecznie na lepsze) przydaje się również na postaci, nie mogącej używać jej największej zalety po zmianie kształtu. Nie radze jednak układać staty na Eni tzn nie dawać niczego w str, gdyż bez pewnej elastyczności w zmianie ekwipunku nie będziemy stanowić wyzwania dla pewnych buildów. 45 Faster run walk konieczne by złapać teleportujących sie oponentów, +str, Redukcja obrażeń 8% i 5% zwiększone życie.
Hart (Fortitude) [El+Sol+Dol+Lo]
Kiedy zależy nam na jak największym dmg'u z Furii oraz gdy walczymy z bardziej stacjonarnymi postaciami zadającymi obrażenia od żywiołów typu Java jest to znakomity wybór. 300%ed, resy, Zmrażająca zbroja, bonus do życia, +5max res na błyskawice.
Kolec (Bramble) [Ral+Ohm+Sur+Eth]
Nigdy nie osiągniemy naprawdę imponujących obrażeń od Wścieklizny bez +%do dmg z tego cacka. 50%fhr, aura ciernie i resy są tylko przydatnym dodatkiem.
Zdrada (Treachery) [Shael+Thul+Lem]
Warto mieć w zanadrzu coś ułatwiającego życie w walkach z wyjątkowo niewychowanymi duelerami typu fc(far cast) ama. Prebuffując się przed walką uzyskujemy 15 poziomowe Zniknięcie, dające 60 all res i 15dr, które przez następne 288 sekund daje nam szanse rozprawienia się z bm graczami.
3.2 Broń:
Dwuręczne:
Eteryczny Łupieżca Grobów(Tombreaver) 3os, Zasięg: 4.
Najszybsza i jeśli socketowana jawelami ed/ias zadająca najwięcej obrażeń z przedstawionych tutaj broni dla Druida. Ogromy bonus do odporności czyni z niej doskonałą broń przeciwko wszelakiej maści casterom, zadającym obrażenia elementarne. Jeśli stać cie na nią, to jest to zdecydowany numer jeden jeśli chodzi o bronie 2h.
Możliwości socketowania:
2x Klejnot 40 enhanced damage/15 increased attack speed, Zod: Najwięcej zadająca broń jaką może sobie wymarzyć DruWW, osiągająca najwyższe możliwe Fpa przy uderzeniach od drugiego wzwyż. Wybierz jeśli cenisz sobie obrażenia. Prędkość Furii: 7/4/4/4/4 Fpa
2x Shael, Zod: Tańsza, ale też dobra wersja socketowania zadająca mniejszy dmg, jednak posiadające szybsze uderzenie rozpoczynające Furie, dzieki czemu łatwiej jest dorwać uciekających przeciwników. Wybierz jeśli cenisz sobie szybkość. Prędkość Furii: 6/4/4/4/4 Fpa
2x Klejnot 15 all res/15 increased attack speed, Zod: Socketowany w ten sposób Etomb może osiągnąć nawet +80 do wszystkich resów. Niesamowita broń przeciwko casterom. Mniejsze obrażenia nie zmieniają wiele, jeśli przeciwnik i tak zostaje zdjęty jednym hitem. Wybierz jeśli cenisz sobie odporność. Prędkość Furii: 7/4/4/4/4 Fpa
VS
Ostatni Oddech Eteryczna Wielka Gizarmna (Breath of the Dying Great Poleaxe)[Vex+Hel+El+Eld+Zod+Eth] Zasięg:5, Prędkość Furii: 7/5/5/5/5 Fpa.
Bardzo dobra alternatywa dla eTomba, większy zasięg ułatwiający dorwanie casterów, +30 do statystyk, bardziej wyśrodkowany dmg. Stawiam go na drugim miejscu, jednak jeśli nie stać cię na Łupieżce jest to także znakomita broń. Celowo nie umieszczam tutaj innych możliwości broni w jakich można zrobić to słowo runiczne, gdyż uważam, że Gpa bezapelacyjnie wygrywa z nimi w przedbiegach (dmg/speed/range/req).
Jednoręczne:
Żal Fazowe Ostrze (Grief Phase Blade) [Eth+Tir+Lo+Mal+Ral] Zasięg: 2, Prędkość Furii z jakimkolwiek ias: 8/5/5/5/5 Fpa.
Największy możliwy damage na jednoręcznej broni, mimo iż źle pokazywany w oknie statystyk. Dodatkowy deadly strike, Jad, niezniszczalność. Żal w Berserkerskim Toporze sprawuje się trochę gorzej gdyż uderza z mniejszą prędkością i używając go musimy się liczyć z ciągłymi, kosztownymi naprawami. Większy zasięg nie rekompensuje nam tych dwóch rzeczy, więc radzę zostać przy Pb. Na niektórych realmach Żal zabroniony jest w gm duelach - co mówi samo za siebie.
VS
Ostatni Oddech Berserkerski Topór (Breath of the dying Berserker Axe) [Vex+Hel+El+Eld+Zod+Eth] Zasięg: 3, Prędkość Furii: 9/5/5/5/5 Fpa.
Najgorszy Grief będzie zadawał więcej niż najlepszy Ebotdz, jednak jeśli potrafisz wykorzystać nieco większy zasięg ataku możesz uderzać pierwszy innych playerów z mniejszym range. 30 do wszystkich statystyk pozwala więcej punktów ładować w vit.
Zagłada Berserkerski Topór (Doom Berserker Axe) [Hel+Ohm+Um+Lo+Cham] Zasięg: 3.
Jako osobna broń zupełnie bezużyteczna, przez brak jakiegokolwiek wias, jednak używana na switchu do tzw flashowania czyli zmieniania na drugi ekwipunek tuż przed ustąpieniem zamrożenia potrafi dać zadowalające efekty. Dzięki spowolnianiu prędkości biegu o 50% znakomity do dogonienia uciekających piechotą piostaci typu BowAma, oraz ucieczki po zaimplementowaniu Wścieklizny. Niestety zamrożenie nie oddziaływuje na prędkość rzucania czarów.
Pajęczyna Śmierci (Death's Web) [5/5 Poison Rfacet]
Ogromny bonus do obrażeń zadawanych przez naszą Wściekliznę. Nie potrzebujemy +2 Nec Skills z oczywistych powodów. Używana na drugim ekwipunku w celu stosowania "Switch Tricka", którego opisze poniżej. Jeśli przeciwnik zwieksza swój res na truciznę do niewyobrażalnego poziomu dobrą alternatywą dla różdżki jest broń 6os[6xWidok Tęczy (Rainbow Facet) 5/5 Poison] , jednak skrzynia nie pozwala na upychanie wszystkiego co może się przydać, a Dweb przydaje się w większej ilości pojedynków. Widziałem graczy używających Nosiciela Zarazy (Plague Bearer), który daje niezłego kopa do dmg jeśli się nim ugryzie, jednak przez brak wias jest jak dla mnie kompletnie bezużyteczny.
Wezwanie do Broni (Call to arms) [Amn+Ral+Mal+Ist+Ohm]
Must have chyba dla każdej postaci, Wilkołak nie jest tu żadnym wyjątkiem, jednak jeśli chcemy stosować wraz ze Switch Trickiem musimy liczyć się z okrutnie męczącymi zmianami ekwipunku.
Kończyna Demona (Demon Limb)
Zawsze obecna w naszej skrzynce, dająca możliwość rzucenia na siebie czaru Urok zwiększającego AR w celu zmierzenia się z postaciami z największą obroną (barb/smit).
3.3 Tarcza:
Tarcza Burzy (Stormshield)
Pod warunkiem, że nie jesteś Paladynem, najlepsza tarcza vs melee w grze. Łatwy do wstukania max block i 35%dr - nic nie podchodzi blisko.
Możliwości socketowania:
Um, Ber, Eld, Rzadki klejnot z jakąś kombinacją poniższych opcji : ed, max(klejnoty ed+max są zbuggowane i nie działają tak jak powinny), min, life, res
Jubilerski monarcha odbijania (Jeweller's monarch of deflection) [4x 5/5 Poison Rfacets] lub Monarcha 4 os [4x 5/5 Poison Rfacets]
Przedmiot zwiększający nasze obrażenia od trucizny, oraz zmniejszający odporności przeciwnika na ten żywioł. Używany podczas "Switch Tricka", którego opisze w dalszej części strategii. Jmod pozwala dodatkowo utrzymać niezły blok jeśli zdecydujemy się na szybki switch podczas walki w zwarciu.
Duch Monarcha (Spirit Monarch) [Tal+Thul+Ort+Amn]
Tarcza dająca +2Skills, nierozłączna z Wezwaniem do Broni, zwiększająca poziom okrzyków.
3.4 Hełm:
Grzywa Jalala (Jalal’s mane)
Najtańszy i chyba najlepszy hełm dla tej postaci, wypełnia tyle luk, że bardzo ciężko jest zastąpić go czymkolwiek innym. Skills, fhr, res.
Możliwości socketowania: Doskonały Rubin(38life), Shael, Um, Ber, Rzadki Klejnot z jakąś kombinacją poniższych opcji: str, dex, life, res, fhr
Rzadka Koronetka +2 do umiejętności Druida, 30frw, str, life, res, 2os
Bardzo dobra na casterów, lub inne postacie próbujące trzymać nas na dystans.
Możliwości socketowania: To co wyżej wedle uznania.
Korona Wieków (Crown of ages) [Ber, Ber]
Przedmiot używany w momentach, kiedy potrzebujemy maksymalnej redukcji obrażeń używając broni 2h (anti-smiter).
3.5 Pas:
Pas Verdungo (Verdungo's Hearty Cord)
Redukcja obrażeń, fhr, vit, idealny pas przeciwko postaciom zadajacym obrażenia fizyczne. W parze z Tarczą Burzy daje konieczny max DR.
Craftowany pas 24fhr, open wound, str, life, all res
Najlepszy pas jaki możesz zdobyć jeśli nie potrzeba ci w danej chwili redukcji obrażeń.
3.6 Rękawice:
Pięść Krwi (Bloodfist)
Świetny bonus do życia, fhr. Używając ich staraj się dobić do progu 86fhr.
Szpony Trang-Oula (Trang Oul's Claws)
Jeśli zależy nam na wysokich obrażeniach od trucizny używamy tych rękawic.
Chwyt Drakuli (Dracul’s grasp)
Skoro life leach przestał działać zadowalająco w PvP, uważam, że life tap jest najbardziej lamerskim skillem CTC i żaden Wilk nie powinien używać takich tanich sztuczek. Ja używam tych rękawic jedynie PvM, jednak jeśli nie różnisz się mentalnie od ludzi używających Smite+Exile(niebędącego BM jedynie na Europe) i chcesz koniecznie ich używać, to nie jestem w stanie ci tego zabronić.
3.7 Buty:
Jeździec Rzezi (Gore rider)
Podstawowe buty używane przez nas jeśli koncentrujemy się na Furii. Druzgoczące i zabójcze uderzenie, ow, frw.
Słup Nieśmiertelnego Króla (Immortal King's Pillar)
Jeśli w danej chwili nie potrzebujemy modów z Jeźdźców i staramy się jak najefektywniej zadawać obrażenia od trucizny te buty to doskonały zamiennik. Dodatkowe życie, odrobinę większe frw, oraz bonus do AR, którego nigdy za mało.
3.8 Biżuteria:
Zestaw pierwszy: Gniew Lorda (Highlord’s Wrath)+Obrączka Bul-Kathosa (Bul-Kathos’ Wedding Band)+Kruczy Lód (Raven Frost)
Najbardziej uniwersalny setup na casterów oraz postacie z niską obroną. Wysokie Zabójcze uderzenie, życie, +2skills, nie można być zamrożonym, dodatkowy AR oraz zręczność pomagająca osiągnąć max blok.
Zestaw drugi, Angelics Combo: Pierścień Aureola Anioła (Angelic Halo)+Kruczy Lód (Raven Frost)+Amulet Skrzydła Anioła (Angelic Wings) lub 2x Pierścień Aureola Anioła (Angelic Halo)+Amulet Skrzydła Anioła (Angelic Wings)
Używany przeciwko postaciom z najwyższą obroną typu Smiter/Barb. Niesamowicie boostuje AR, wielka premia do życia oraz łatwy max block w wersji z Kruczym Lodem.
Inne opcje:
Craftowany amulet +2Druid skills, frw, res, life, strength
Najbardziej interesuje nas tutaj frw, ułatwiające dogonić teleportujące się postacie.
Rzadki Pierścień strength, dexterity, life, res
Elegancki wymiennik dla Bul-Kathosa Bądź Ravena.
Magiczny Amulet +3do Umiejętności Zmiany Kształtu +100life
Amulet używany do maksymalnego wywindowania naszego dmg od trucizny przeciw postaciom z niewysoką obroną, bardzo duży bonus do zycia.
3.9 Absorb Gear:
Grając w grach typu pub bardzo łatwo jest natrafić na ludzi nie potrafiących grać uczciwie. Kiedy asska ustawia pułapki tuż przed wyjściem z miasta, bądź gracze próbują zdjąć cię 3v1 zawsze możliwą opcją jest całkowita absorbcja ich obrażeń.
Drugi Kruczy Lód (Raven Frost) - Absorbcja Zimna 20%
Krasnoludzka Gwiazda (Dwarf Star) - Absorbcja ognia 15%
Ogniskowiec (Whisp Projector) - Absorbcja Błyskawic 10-20%
Wigor Boga Gromów (Thundergod`s Vigor) - Absorbcja Błyskawic +20
Rozdział 4: Talizmany
Annihilus: Wyżej ceń statystyki niż odporności, gdyż będziesz chciał umieszczać staty dopiero po wliczeniu bonusu z tego przedmiotu, dzięki czemu więcej punktów może pójść w żywotność.
Pochodnia Piekielnego Ognia (Hell fire torch): To co wyżej.
Wielkie Talizmany: 9x +1 do umiejętności Zmiany Kształtu +40-45 life to najlepsze, co możesz użyć na tej postaci, jednak jeśli nie możesz sobie na takie pozwolić ze względu na koszta, używaj jakichkolwiek skillerów z +life, +frw lub nawet pozbawionych jakichkolwiek modów (w tej kolejności). Cały ekwipunek 3/20/20 mimo szalonej ceny byłby lepszy jedynie dla Wilka pure fury, gdyż nie wzmacnia dmg Wścieklizny.
Małe Talizmany: max damage/ar/life, max damage/ar/faster run walk lub max damage/ar/5res są idealne, jeśli możesz sobie na takie pozwolić, w innym razie używaj 20life sc, 3%Frw sc lub +5 do wszystkich odporności.
Rozdział 5: Tabele i dodatkowe informacje
5.1 Faster Hit Reckovery (w postaci Wilkołaka):
00% = 7 klatek
09% = 6 klatek
20% = 5 klatek
42% = 4 klatek
86% = 3 klatek
280% = 2 klatek
Próg 86%:
Grzywa Jalala(30%)+Pięść Krwi(30%)+Pas(24%)+1 mały talizman(5%)=89% faster hit recovery
Grzywa Jalala "Shael"(50%)+Pięść Krwi(30%)+Pas Verdungo(10%)=90% faster hit recovery
Próg 42%:
Grzywa Jalala(30%)+Pas Verdungo(10%)+1 mały talizman(5%)=45% faster hit recovery
Korona Wieków (30%)+Pas Verdungo(10%)+1 mały talizman((5%)=50% faster hit recovery
5.2 Prędkość Ataku:
Jako jednostkę czasu gra używa pojęcia zwanego klatką (frame).
1 sekunda = 25 klatek
FPA(Frames per Attack) czyli ilość klatek na atak:
Dużo precyzyjniej niż info zawarte na broni opisuje jak szybko uderzamy. Najszybszy atak jaki możemy przeprowadzić w postaci wilkołaka to 4 Fpa, uderzamy wtedy 6,25 razy na sekundę. Pierwsze uderzenie jest jednak zawsze odrobinę wolniejsze niż cztery następujące po nim. Przykłady:
7/4/4/4/4 Fpa Furią=Pierwsze uderzenie 0,28s, cztery kolejne 0,16s
6/4/4/4/4 Fpa Furią=Pierwsze uderzenie 0,24s, cztery kolejne 0,16s
5.3 Prędkość uderzeń Wścieklizną:
Zależy od prędkości z jaką wyprowadzamy pierwsze uderzenie Furią.
5 klatkowe uderzenie rozpoczynające Furie=4 klatkowe ugryzienie Wścieklizną.
6 klatkowe uderzenie rozpoczynające Furie=5 klatkowe ugryzienie Wścieklizną
8 klatkowe uderzenie rozpoczynające Furie=6 klatkowe ugryzienie Wścieklizną
5.4 "Switch Trick"
Używając Wścieklizny możemy posłużyć się pewnym Bugiem, powiązanym z +% do Obrażeń Umiejętności Trucizn i -% do Odporności na Trucizny Wroga. Po tym jak zainfekujemy oponenta Wścieklizną i przełączymy na drugi ekwipunek (domyślnie klawisz "w") z większą ilością +% do Obrażeń Umiejętności Trucizn i -% do Odporności na Trucizny Wroga i z powrotem przemienimy na sprzęt którym go uderzyliśmy, obrażenia kalkulowane są w taki sposób jakby sprzęt z większym dmg od trucizny był nadal używany. Najlepszym wyborem zdaję się opisana wyżej Pajęczyna Śmierci (Death's Web)[Widok Tęczy (Rainbow Facet) 5/5 Poison], wraz z Jubilerskim Monarchą odbijania (Jeweller's monarch of deflection) [4x Widok Tęczy (Rainbow Facet) 5/5 Poison]. Reasumując wystarczy więc ugryźć wroga, przemienić bronie na ułamek sekundy i walczyć dalej za pomocą Furii sprzętem do tego przeznaczonym. Dobrze jest zmienienie skilli przypisanych na klawisze myszy dla drugiego ekwipunku, tak abyśmy wizualnie mogli być pewni, że dokonaliśmy zmiany bez wchodzenia w inventory.
5.5 Zabójcze uderzenie (Deadly strike):
Deadly strike to szansa na zadanie podwójnych obrażen fizycznych przy ataku.
Niektóre z przedmiotów dających ds:
Jeździec Rzezi (15%)
Gniew Lorda (0-37% zależnie od lvlu)
Żal (20%)
5.6 Redukcja Obrażeń:
Pas Verdungo (15%)
Tarcza Burzy (35%)
Korona Wieków (10-15%)
Ber (8%)
50%dr to maksimum
5.5 Zręczność potrzebna do osiągnięcia maksymalnego bloku (75%) używając Tarczy Burzy:
Lvl:76 = 186 dex
Lvl:77 = 188 dex
Lvl:78 = 190 dex
Lvl:79 = 192 dex
Lvl:80 = 195 dex
Lvl:81 = 197 dex
Lvl:82 = 199 dex
Lvl:83 = 201 dex
Lvl:84 = 204 dex
Lvl:85 = 206 dex
Lvl:86 = 208 dex
Lvl:87 = 210 dex
Lvl:88 = 213 dex
Lvl:89 = 215 dex
Lvl:90 = 217 dex
Lvl:91 = 219 dex
Lvl:92 = 221 dex
Lvl:93 = 224 dex
Lvl:94 = 226 dex
Lvl:95 = 228 dex
Lvl:96 = 230 dex
Lvl:97 = 233 dex
Lvl:98 = 235 dex
Lvl:99 = 237 dex
Rozdział 6: Strategie duelowania
Barbarzyńcy:
WW: Kluczem tutaj jest chodzenie zamiast biegania, dzięki czemu zachowujemy blok przy przemieszczaniu się. Próbuj atakować go na końcu animacji trąby, kiedy zmienia kierunek kręcenia. Jak najszybciej załącz Wściekliznę następnie stój w miejscu i atakuj Furią (shift - fury). Możesz recastować na siebie Dębowego Mędrca, aby ten przyjmował na klate pierwsze ciosy. Prebuff z Kończyny Demona.
Sprzęt: Tarcza, Rabies setup, Angelics Combo, Psn Switch.
O co musisz zadbać: DR, Max Block, Fhr, AR.
Concentration: Tak jak wyżej tarcza to podstawa. W sumie to postać podobna do Fury Shapera, jednak z dużo większą obroną i mniejszym życiem. Nie baw się Wścieklizną, ubierz ekwipunek stricte pod Furie i używaj shift-fury do skutku. Prebuff z Konczyny Demona.
Sprzęt: Tarcza, Fury setup, Angelics Combo.
O co musisz zadbać: DR, Max Block, Fhr, AR.
Druidzi:
Shaper: Podobna taktyka co powyżej, nie potrzebująca wiele finezji, tarcza musi być w drugiej łapie, tak jak w walce z każdym melee. Zaczekaj aż zaatakuje i trzymaj shift-fury do chwili, aż padnie słabszy. Możesz spróbować dorwać jego Ducha, co wymusi na nim recast zostawiając go odsłoniętego. Nie recastując ducha robi sobie jeszcze większą krzywdę. Jeśli próbuje cię ugryźć i uciec użyj Dooma i dogoń go lockując się na nim Furią.
Sprzęt: Tarcza, Fury setup, Doom Switch.
O co musisz zadbać: DR, Max Block, Fhr.
Elemental: Jeśli jest na tyle głupi by używać summonow, ugryź jednego z nich, aby przeniósł chorobę podczas teleportu. W przeciwnym wypadku czekaj aż zteleportuje się wprost na ciebie, poczym odbiegnij pół metra, nastepnie shift-fury. Najlepsza byłaby broń 2h, jednak jeśli nie potrafimy osiągnąc z nią max dr tarcza +broń 1h też sprawuję się nieźle. Kruczy Lód to mus, aby Huragan nie spowalniał naszych ruchów.
Sprzęt: Jeśli używa summonów Rabies setup i Psn Switch, w przeciwnym wypadku Fury setup.
O co musisz zadbać: DR, Fhr.
Amazonki:
Bowazon: Postać z chyba najsłabszymi resami z tych z którymi miałem przyjemność walczyć. Użyj sprzętu do rabies, jednak na switchu miej Dooma, aby nie uciekała ci w nieskończoność. Przyzwij wszystkich swoich podopiecznych - mimo, że będą oni umierać na 1hita pozwolą ci przetrwać dłużej pod gradobiciem strzał. Goniąc ją zmieniaj bieg na chód kiedy atakuje i przyjmuj ataki na tarcze. Jeśli uda ci się ją ugryźć to walka jest skończona.
Sprzęt: Tarcza, Rabies setup, Enigma, Doom Switch.
O co musisz zadbać: DR, Max Block, Fhr.
Javazon: Walki z nią potrafią być bardzo ciężkie. Dobry res i szczątkowy abs pozwalają na szczęście prawie całkowicie zniwelować jej obrażenia. Blok nie jest tutaj ważny, eTomb z dobrymi resami pasowałby tutaj idealnie. Jeśli zdecyduje się ona na otwarty pojedynek shift-fury do skutku. W przypadku, gdy ucieka ona od ciebie odwracając sie co kilka kroków by uderzyć, zainfekuj ją by musiała zacząć grać ofensywnie.
Sprzęt: Fury setup, T-god.
O co musisz zadbać: Fhr, Frw, Light res, max Ligh res, abs.
Paladyni:
Hammerdin: Strategia podobna do tej vs Dru Ele, jednak młoty zadają obrażenia od magii więc dr na wiele się tu nie zda. Z tego powodu złap za broń 2h i załuż na plecy Harta dla jak największego dmgu. Nie wbiegaj w pole młotków, poczekaj aż sam do ciebie przyjdzie. Jeśli telnie się tobie na głowę, odejdź parę kroków by ledwo znajdować się w zasięgu broni, po czym shift-fury. Jeśli zobaczysz, że pierwszy pojedzie cię swoimi młotkami odejdź kawałek i ponów całą sytuację aź do skutku. W przypadku gdy boi się przejąć inicjatywe i czeka na twój ruch puszczając młoty, rozkręć czerwoną kulę Ferala i podbiegnij do niego od dołu.
Sprzęt: 2h Weapon, Fury setup.
O co musisz zadbać: Fhr.
FOH: Tak jak w przypadku Javy T-god będzie tutaj bardzo pomocny. Przyzwij pomocników, którzy będą odciągać od ciebie uwage jeśli nie udało mu się użyć namelocka. Będzie prawdopowobnie próbował grać defensywnie więc załuż rabies setup i spróbuj wyprowadzić jedno ugryzienie. Kiedy zacznie grać ofensywnie dokończ go furią.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, T-god, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Frw, Light res, max Ligh res, abs.
Smiter: Nawet słaby Smiter ciągle jest Smiterem, więc może sprawić kłopoty. Ich atak ogłusza, odrzuca, zawsze trafia i nie może być zablokowany, przez co używanie tarczy mija się z celem. Mają także dobry blok i wysoką obronę. Większość jednak jakby niezauważala zalet ich klasy i dodatkowo używa Drakuli i Exile. Nawet jesli Smit nie używa lt pojedynek będzie bardzo ciężki. W walce z nimi zawsze chodź, chyba że oddalasz się po zaaplikowaniu trucizny. Zaczekaj aż sam do ciebie przyjdzie, a wtedy shift-fury. Dzięki znacznej przewadze zasięgu to ty powinieneś uderzyć pierwszy. Jesli wbiegnie na Furie to powinien paść, jednak jeśli to on zada pierwszy cios jesteś spalony. Redukcja obrażeń to twój przyjaciel. Na wyjątkowo twardych jedyny ratunek to ugryzienie i ucieczka. Dobrze jest wtedy mieć dodatkową obronę przed Szarżą w postaci tarczy, co znacznie ułatwi nam oddalenie się. Prebuff z Konczyny Demona.
Sprzęt: 2h Weapon, Fury setup, Coa[Ber,Ber], Angelics Combo/Tarcza, Rabies setup, Coa[Ber,Ber], Angelics Combo, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Fhr, DR, AR.
Zabójczynie:
Trap: Dobra asska w życiu nie da ci podbiec do siebie na krótką odległość, puszczając pułapki i Mind Blast z bezpiecznej odległości więc jest to cieżki pojedynek. Nie biegnij za nią staraj sie by to ona goniła ciebie i czekaj na jej błąd. Przy pierwszej okazji wyprowadź jedno ugryzienie - więcej możesz nie doczekać. Sprzęt pod psn dmg aby nie przetrwała zbyt długo po zarażeniu.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, T-god, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Frw, Light res, max Ligh res, abs.
WW: Można powiedzieć, że jest to taki barb z mniejszym życiem, ar i obroną. Taktyka więc jest taka jak z WW barbem, jednak weź 2h broń, gdyż to trucizna jest jej główną bronią. Jeśli używa pułapek zwiększ odpowiednio odporności.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies Setup, Psn Switch, Psn res.
O co musisz zadbać: Fhr, Light res, Poison res.
Nekromanci:
Bone: Bardzo ciężki mecz, spowodowany niemożliwościa zneutralizowania dmg z Duchów. Jako, że tarcza na nic się tu nie zda uzyj broni 2h i sprzętu pod Wścieklizne. Podbiegaj do niego łukami omijając duchy. Jeśli puści ściane z kości naładuj na niej Ferala, aby zwiekszyć frw. W wypadku zunmorphowania się szybko zteluj się Enigmą w bardziej bezpieczne miejsce i znów przemień. Jeśli uda ci się ugryźć jego lub jego Golema(nie daj się jednak przez niego uderzyć, gdyż spowalnia on ruchy), który przeniesie zaraze na swojego pana to duel wygrany.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Frw, Fhr.
Summoner: To co wyżej, próbuj zainfekować jego podwładnych niezabijając ich. Nie stosuj Furii, gdyż ściana z potworów sprawi, ze będzie ona bezużyteczna.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, Psn Switch.
Oco musisz zadbać: Frw, Fhr.
Poison: Identyczna taktyka, zmaksywalizuj tylko odporności na truciznę i spróbuj pokonać go jego własną bronią. Jego trucizna może sprowadzić cię tylko do 1hp, więc masz pewną przewagę.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Frw, Fhr.
Czarodziejki:
Na wszystkie sosy taktyka jest bardzo podobna, rózni się tylko sposób omijania ich ataków. Weź ze sobą broń 2h dla dobrego zasięgu i spróbuj aby choć jedno ugryzienie dotarło celu, a glass-cannon nie powinien przetrwać więcej niż kilka sekund. Możesz uciekać przed nią prowokując ją do pościgu, co chwilę przystając z shift-fury, na wypadek gdyby zteleportowała się zbyt blisko.
Sprzęt: 2h Weapon, Rabies setup, Enigma, Psn Switch.
O co musisz zadbać: Frw, Fhr, res, max res, abs.
Melee: Taka sorc nie powinna stanowić żadnego problemu. Załuż sprzęt pod Furie i czekaj z shift-fury aż zteluje się w poblizu ciebie.
Sprzęt: Tarcza, Fury setup.
O co musisz zadbać: Fhr, Fire res, abs.
Rozdział 7: Komentarz
Grając tym charem możemy koncentrowac się na jednym typie obrażeń w zalezności od przeciwnika uzywając grup przedmiotów przeznaczonych do danego zadania. Jeśli nie zaznaczyłem inaczej wyglądają one tak:
Fury setup:
Hart, Pięść Krwi, Jeździec Rzezi, Gniew Lorda.
Rabies setup:
Kolec, Szpony Trang-Oula, Buty IK, Amu 3sk, 100l.
1. Shift-fury oznacza atak furią w miejscu bez konieczności klikania na oponenta. Klikamy klawiszem myszy na jakim mamy przypisaną Furię na jakiekolwiek miejsce na mapie, przez co wymuszamy na Wilku bieg, po czym w korzystnych momentach naciskamy podczas biegu klawisz shift, aby nasza postać zatrzymała się i zaczeła uderzać w powietrze czakając na wejście wroga w zasięg Furii.
2. Warto tutaj wspomnieć o ciekawym bugu towarzyszącym temu atakowi. Otóż kiedy uderzamy shift-fury w powietrze i aktualnie nikt nie znajduje się w naszym zasięgu dla przeciwnika jest to widoczne jako zwykłe stanie w miejscu. Dopiero kiedy druga postać znajdzie się wystarczająco blisko, będzie widziała atak łapami w jej kierunku. Daje to pewną przewagę nad graczami, którzy myślac, że czekamy spokojnie na ich ruch telują się w nasze pobliże, odrazu zostając zdjęci przez Furie.
3. Trzeba zauwazyć, że dla Druida Wilkołaka najlepszy jest sprzęt z czystym +life, a nie np. z +vit. Taki stan rzeczy ma miejsce, gdyż zwykle +życie zostaje dodatkowo przemnożone przez trzy skille wspominane wyżej. Innymi słowy Pięść Krwi czy Angelic Combo spełniają dużo lepsze zadanie w tej kwestii, niż Hart i Bul-Kathos.
4. Jak już wspomniałem nieco wyżej walcząc z postacią, której ataki możemy zablokować tarczą poruszamy się tylko chodząc. Bieg zmniejsza możliwość bloku do 25% zostawiając nas niesamowicie odsłoniętych.
5. Nie licząc skilla Wilkołak, w którego wystarczy dać jeden punkt (mówię tutaj tylko o zwiekszaniu ias przez ten skill), jedyny ias, który działa na Werewolfa jest to ten znajdujący się na broni (WIAS). Zwiększona szybkość ataku znajdująca się na innych przedmiotach (hełm, zbroja, tarcza, amulet, rękawice), a nawet żadna aura (Fanatyzm) nie wpływa na prędkość uderzeń.
FHR: Faster hit recovery (szybsze odzyskiwanie równowagi)
FCR: Faster cast rate (szybsze rzucanie czarów)
CTC: Chance to cast (szansa na rzucenie)
IAS: Increased attack speed (zwiększona prędkość ataku)
WIAS: Weapon IAS (ias znajdujący się na broni)
DR: Damage reduction (redukcja obrażeń)
Os: Open socket (puste gniazdo)
Ow: Open wounds (otwarcie ran)
AR: Attack rating (skuteczność ataku)
WW: Whirlwind (Traba Powietrzna)
T-God: Thundergod`s Vigor (Wigor Boga Gromów)
Rozdział 8: Zakończenie
To by było chyba na tyle, mam nadzieje, że nie zapomniałem wspomnieć o czymś ważnym. Jeśli choć mała garstka osób dzięki temu tekstowi dostrzeże potencjał tej postaci, to uznam czas przeznaczony na napisanie go za dobrze wykorzystany. Dzięki za dotrwanie do końca, jeśli chciałbyś dodać coś od siebie lub wskazać jaki błąd popełniłem, nie krępuj się, czekam na twoje zdanie.
Strategia napisana przez
Score
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin