Forum Sanktuarium Mrocznego Czempiona (SP) Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Java Pvm 2007

 
Odpowiedz do tematu    Forum Sanktuarium Mrocznego Czempiona (SP) Strona Główna » Gry / Strategie Diablo II LoD / Amazonka Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Java Pvm 2007
Autor Wiadomość
Norton
Sensei Wojny



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/666

Płeć: Płeć Przeciwna (Mężczyzna)

Post Java Pvm 2007
Strategia dla javy z kilkoma nowymi informacjami.

Javazonka jest jedną z najlepszych postaci PvM, z odpowiednim sprzętem i właściwie rozłożonymi statystykami radzi sobie znakomicie w prawie każdej sytuacji.

Ta instrukcja jest poświęcona budowie javy PvM, jeśli kogoś interesuje taktyka gry PvP może zajrzeć na inne buildy.

Słowniczek
[link widoczny dla zalogowanych]

Tabelki z prędkościami
[link widoczny dla zalogowanych]

1. Początek.

Amazonka na poziomie pierwszym zaczyna od:

20 siły
25 zręczności
20 żywotności (50 życia)
15 energii (15 many)

po zdobyciu każdego kolejnego poziomu otrzymuje:
+2 życia, +1,5 many, +1 wytrzymałości

przy dołożeniu 1 pktu w odpowiednie statystyki dostaje kolejno:
+1 do żywotności = +3 życia, +1 wytrzymałości
+1 do energii = +1,5 many


2. Statystyki.

Sposób rozłożenia statystyk zapewne nie będzie niespodzianką:
Siły tyle, aby wystarczyło do założenia przedmiotów (jeśli java będzie nosić Enigmę, powinno się obyć bez dodawania w ogóle, lub tylko 10-15).
Zręczności potrzeba więcej, tak aby szansa na blok wynosiła 75% (przy zastosowaniu Sanktuarium lub Tarczy Burzy).
W energię nic.
Całą resztę w żywotność.

Pełny blok jest łatwy do osiągnięcia, ponieważ duży bonus do zręczności dają przedmioty dla javy. Tytany 20dex, Kruczy Lód 20dex, Mara 5, Wodołazy 15, Anni ~15 dex. W takim przypadku do pełnego bloku trzeba dołożyć około 80-100 punktów. Kiedy przydaje się blok? Np.


3. Wybór umiejętności:

Javazonka używa jako głównych umiejętności Furii Błyskawic i Elektrycznego Ciosu. Są to obrażenia od błyskawic, osiągają bardzo duże wartości, w przypadku Furii zwiększone jeszcze przez rozbijanie się "promienia" na kilka następnych. Podstawową wadą jest oczywiście kłopot z zabiciem potworów niewrażliwych na błyskawice. Można temu zaradzić stosując Nieskończoność (Infinity) na najemniku. Kolejną wadą są małe obrażenia minimalne.
Podstawowe znaczenie mają obrażenia od błyskawic, ale java zadaje także obrażenia fizyczne, choć są one znacznie mniejsze (poprawiają je eteryczne upgradeowane tytany), lecz umożliwiają użycie przedmiotów z wykradaniem many lub np. druzgocącym uderzeniem.

Oszczep i włócznia
Furia błyskawic - 20 pkt, podstawowa umiejętność
Elektryczny cios - 20 pkt, druga z podstawowych umiejętności
ponadto:
dźgnięcie - 1 pkt
zatruty oszczep - 1 pkt
oszczep zarazy - 1 pkt
błyskawica - 20
uderzenie błyskawicy - 20
uderzenie mocy - pozostałe punkty

Umiejętności bierne oraz magia
uderzenie krytyczne - 1 pkt
unik - 1 pkt
omijanie - 1 pkt
odskok - 1 pkt
penetracja - 1 pkt
przebijanie - 1 pkt

Łuk i kusza
nic


4. Przedmioty

Uwaga - przy przedstawianiu przedmiotów wyszczególnię tylko te znaczące dodatki, dla pełnych statystyk można spojrzeć np

Przedmioty

Podstawowa budowa javy, przedmioty ze średniej półki cenowej, całość raczej łatwa do zdobycia.

4.1 Hełm - Oko Gryfa
+1 do poziomu wszystkich umiejętności,
25% szybsze rzucanie czarów
od (-15) do (-20)% do odporności wroga na błyskawice
od +10 do +15% do obrażeń od umiejętności błyskawic

Dla javy lepszy jest gryf z większym minusem do odporności, dlatego lepiej nabyć np. +11/-19 niż +14/-16
do socketa wrzucić widok tęczy +5/-5 (lub +x/-5).

Możliwy zamiennik - Shako, socketowane runą Um.


4.2 Pancerz - Enigma
+2 do poziomu wszystkich umiejętności,
+1 teleport
+0.75 siły / lvl
Każdy zna enigmę - praktycznie niezastąpiony armor, umiejętności, teleport i wystarczająco siły aby założyć pozostałe przedmioty. Najlepiej wybrać enigmę w zbroi maga lub wieczornym całunie.


możliwy zamiennik - CoH (lub jak to jest w żałosnym polskim tłumaczeniu - Okowa Grozy)
+2 do poziomu wszystkich umiejętności,
+65% do wszystkich odporności
+20 do siły

Mniej siły niż w enigmie, co sprawia że nie można ich bezproblemowo zamienić, bardzo duże odporności, niestety kosztem braku teleportu.


4.3 Tarcza - Sanktuarium
20% zwiększona szansa na blok
+20 do zręczności
+50-70% do odporności

Najlepiej zbudować w trollim gnieździe, łatwo osiągnąć maksymalny blok, znakomite odporności.

można zamienić na:
Tarczę Burzy
+25% zwiększona szansa na blok
obrażenie zmniejszone o 35%
odporność na zimno +60%
odporność na błyskawice +25%

Dodatek "35% zmniejszone obrażenia" pomaga np. przy spotkaniu z fanatycznymi Panami Śmierci w sali tronu, lub podczas wizyty u Nithalaka, zsocketować doskonałym diamentem.

inny możliwy zamiennik:
Duch (Monarcha)
+2 do wszystkich umiejętności
+22 do żywotności
+89-112 do many

Dodatek umiejętności i many, niestety bardzo słaby blok.

Feniks jako tarcza dla javy jest wykluczony, ponieważ ma dodatek "szansa na rzucenie burza ognia" - wyjaśnienie podobne jak przy pochodni, patrz niżej.


4.4 Broń - Tytany:

+2 do poziomu umiejętności Amazonki
+2 do umiejętności włóczni i oszczepu
30% szybsze bieganie/chodzenie
+20 do siły
+20 do zręczności
odnawia zasoby
zwiększona ilość miejsca

Praktycznie najlepsza broń dla javy: bonus do umiejętności, statystyk, szybkości biegania, do tego odnawianie zasobów, które oszczędza biegania do Larzuka, jedynym poważnym minusem jest brak bonusu do szybkości ataku (IAS).
Można, choć nie trzeba je upgradeować, można również użyć wersji eterycznej.

możliwy zamiennik:

Uderzenie Gromu (Thunderstroke)
15% zwiększna szybkość ataku
-15% do odporności na błyskawice wroga
+4 do umiejętności włóczni i oszczepu

Bonus do szybkości ataku, niestety brak odnawiania, co oznacza, że trzeba biegać do Larzuka. Podczas baal runów naprawić je można gdy czekamy na portal do tronu, 80 oszczepów na pewno wystarczy na 1 grę.
Brak również bonusu do siły i zręczności, przed wyborem tego oszczepu lepiej jest pograć nim jakiś czas na próbę, a dopiero później rozdać statystyki (lub wrócić do tytanów).
"-15% do odporności na błyskawice wroga" w połączeniu z gryfem -25%, i Infinity na najemniku daje naprawdę znakomity efekt, szczególnie ułatwia to zabijanie potworów, które są niewrażliwe na błyskawice przed zadziałaniem aury z Infinity (np. Dusze), dużo szybciej giną również pozostałe potwory.


4.5 Amulet - Mara:

Kalejdoskop Mary
+2 do wszystkich umiejętności
+20-30% do odporności

możliwe zamienniki: oko kota lub gniew lorda (ze względu na bonusy do IAS)


4.6 Pierścienie:

Jeden obowiązkowo - Kruczy Lód (raven)
+40 do many
+20 do zręczności
Nie można zamrozić

jako drugi można wybrać:
Kamień Jordana
+1 do poziomu umiejętności
zwiększenie maksimum many 25%

Dzięki bonusowi do umiejętności zwiększa obrażenia, bonus do many bardzo pomaga podczas baalrunów, ponieważ każde rzucenie furii błyskawic na 37+ poziomie pożera prawie 30 many.

lub: rare (żółty) pierścień z następującymi dodatkami:
+6% wykradanie many
+do odporności
+do siły lub zręczności
+do many


4.7 Rękawice:

magiczne (niebieskie) +3 java / 20 zwiększona szybkość ataku

zamiennik: rare (żółte) lub craftowane (pomarańczowe)
+2 java / 20 zwiększona szybkość ataku
+do siły lub zręczności
+do odporności
+3% do wykradania many
+% druzgocące uderzenie (tylko w przypadku craftowanych)

Na rękawicach wymagane jest +20 % zwiększona szybkość ataku, pozostałe dodatki mogą się różnić


4.8 Buty:

Wodołazy
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+15 do Zręczności
+45-65 do Życia

Znakomicie dodają do statystyk, łatwo dostępne.

możliwy zamiennik:

Piaskowy Kształt
+20% Szybsze odzyskiwanie Równowagi
+20% Szybsze Chodzenie/Bieganie
+10-15 do Siły
+10-15 do Żywotności
Odporność na Truciznę +40-70%

Również bardzo dobre buty, jednak dodają do statystyk mniej niż Wodołazy.


4.9 Pas - Wigor

Pas dla javazonek jest tylko jeden:

Wigor Boga Gromów
Absorpcja Błyskawic +20
10% do Maksymalnej Odporności na Błyskawice
+20 do Siły
+20 do Żywotności
+3 do Furia Błyskawic
+3 do Uderzenie Błyskawicy


4.10 Drugi zestaw broni

Na drugim zestawie broni:
wezwanie do broni (Cta) oraz duch


4.11 Sprzęt dla najemnika:

Nieskończoność (Infinity) w eterycznej elitarnej broni (np Kolosalna Spisa):
Poziom 12 Aura Przekonanie podczas noszenia
+255-325% zwiększone obrażenia
Uniemożliwia leczenie się potworów

Aura zdejmuje większość niewrażliwości na błyskawice, a obrażenia wystarczają aby najemnik zabił te całkowicie niewrażliwe.

Uwaga: dodatek "-45-55% do odporności na błyskawice wroga" nie działa w sytuacji gdy Infinity jest na najemniku. Aby był skuteczny, ten dodatek musi pochodzić z przedmiotów, które postać ma założone na siebie (np. gryf). Teoretycznie mogłoby to pomóc tylko w przypadku, gdyby najemnik także raził błyskawicami. Dlatego przy kupnie infinity należy wybierać te z -4x%, będzie taniej.


Hart w eterycznej elitarnej zbroi:
+300% zwiększone obrażenia
+(x na poziom)90 do życia (zależy od poziomu postaci)
Wszystkie odporności +25-30
najlepsza zbroja dla najemnika

Możliwy zamiennik: Laskoszczyt (Shaftstop)

Hełm:
Oblicze Andariel z runą Ral
20% zwiększona szybkość ataku
8-10% życia wykradzione podczas trafienia
+25-30 do siły

Pomaga najemnikowi unieść Infinity, wykradanie życia utrzymuje go przy życiu.


4.12 Talizmany:

Pochodnia dla Amki (torch)
W związku ze zmianami jakie pod koniec lutego wprowadził Blizzard, nałożenie się na siebie dwóch lub więcej "Burzy ognia" pochodzących z atrybutu "25% szansa rzucenia 10-poziomowego czaru burza ognia, w czasie zadawania ciosu", powoduje rozłączenie połączenia z serwerem, i pojawia się znany komunikat "Twoje połączenie zostało zerwane".
"Szansa na rzucenie burzy ognia" znajduje się na słowie runicznym Feniks, i, niestety, na Pochodni.
W związku z tym, używanie na baal runach pochodni lub feniksa na javazonce jest bezsensowne. (Ewentualnie, javą która ma torcha albo feniksa można stać w bezruchu, i czekać, aż inni zabiją potwory)
Natomiast jest całkowitą bzdurą, że niby to furia powoduje jakieś kłopoty.
Furia nie zrywa połączenia, ani nie wywołuje lagów.

Annihilus - chyba każdy wie co to annihilus, kupujemy ze statystykami na jakie nas stać.

4 lub 5 wielkich talizmanów +1 do Umiejętności oszczepu i włóczni

i do tego zestaw małych talizmanów z odpornościami, zależnie od potrzeb (+10% - 11% każda odporność lub 5% na wszystkie), najważniejsze jest osiągnięcie max odporności na ogień i błyskawice.



4.13 Podsumowanie budowy.
Zestaw przedmiotów: Enigma, Sanktuarium 68%res, Gryf, Tytany, Raven, SoJ, Mara 23%, Anni, wodołazy, wigor, rekawice 3/20 pozwala zbudować javę z: około 3500 obrażeń od Furii, ~8000 obr od Elektrycznego ciosu, około 1700 życia (3000+ po bo z cta), ~300 many, pełnym blokiem, prawie pełnymi odpornościami (max odporności po dołożeniu kilku talizmanków 5% all res)


5. Inne możliwości wyekwipowania javy:

5.1 Wykradanie many. Furia zużywa bardzo dużo many, dlatego zamiast pić butelki, można użyć przedmiotów z wykradaniem many. Najłatwiej jest zastosować pierścień z 6% wykradania many, + inne dodatki.


Do tego można dodać np.
buty Tkacze jedwabiu
+5 do Many za każdego zabitego przeciwnika
zwiększenie maksimum many 10%
Jeśli zamierzamy korzystać z wykradania many, dobrze jest zupgradeować Tytany.
Wykradanie niestety nie uzupełnia całości many, i tak trzeba pić butelki, ale przynajmniej troche rzadziej. Moim zdaniem tak jest wygodniej.

5.2 JMoD Dla tych, którzy na swoją javę mogą wydać sporo fg, dobrym rozwiązaniem jest JMoD - Jewelers Monarch of Deflecting (Jubilerski Monarcha Odbijania).



W normalnej sytuacji byłby on bardzo drogi, ostatnio jednak pojawiło się sporo kopiowanych, które są w jakiś sposób utrwalone, i nie znikają (chodzi tylko o te 148def).
Można nabyć (przynajmniej tak było, w chwili gdy to pisałem) za około 500-600 jsp fg. Do tego potrzeba jeszcze 4* 5/5 light die.

Tańszym, choć też skutecznym, rozwiązaniem jest monarcha z 4* 5/5 light die. Jego wada - brak bloku.

W przypadku dwóch powyższych tarcz konieczne jest zakupienie sporej ilości małych talizmanów 5% do odporności i/lub wielkich 15% do odporności. Skutkiem tego, trzeba zrezygnować ze skillerów, czego rezultatem są mniejsze obrażenia, ale rekompensują to -%do odporności wroga na błyskawice. Zdecydowanie warto.

Wtedy warto także pomyśleć o zmianie butów, na jakieś żółte z dobrymi odpornościami, pozostałe dodatki nie są konieczne - duży bonus do szybkości biegania jest z tytanów i enigmy.


5.3 Więcej IAS. Jak wspomniałem wcześniej, Tytany nie mają bonusu do szybkości ataku (ias).
Duża prędkość ataku najbardziej potrzebna jest przy zabijaniu Baala (pomaga osiągnąć last hit - czyli ostatnie uderzenie), ale nie trzeba się tym specjalnie martwić przed osiągnięciem lvl 94-95. Moim zdaniem wcześniej nie jest potrzebne więcej niż 20% - 35% ias. Dlatego wystarczają rękawice z 20ias, względnie uzupełnione amuletem (Gniew Lorda lub Oko Kota) lub można użyć Uderzenie Gromu.

Natomiast jeśli naprawdę potrzebujemy ias można rozważyć kupno rare oszczepów z
interesującymi dodatkami, np. Oszczepy +2 do poziomu Amazonki, +2 do um. oszczepu i włóczni, 40% szybszy atak.


Jeśli potrzebna jest duża prędkość ataku, progi jakie należałoby osiągnąć to 55% dla Furii (mniej ważny) i 50% dla Elektrycznego Ciosu (ważniejszy - ze względu na last hit). 20% ias dają rękawice, można zsocketować JMoD-a 2* 15ias/15res + 2* 5/5 light, ale przed taką operacją lepiej jest wypróbować efekt na single playerze, z pomocą edytora, aby nie zmarnować jeweli. Inne rozwiązania to: 20% ias z rękawic + klejnot 15%ias/15%res w gryfie + Uderzenie Gromu; rękawice z 20% + Rare Oszczepy 40% ias; 20% z rękawic, Oko Kota + Uderzenie Gromu. Każdy wybiera według własnych upodobań.
Maksymalny próg, moim zdaniem nieprzydatny w PvM, wymaga przedmiotów z łącznym bonusem 95% ias. Osiągnąć to można np. za pomocą JMoD-a (lub białego monarchy) z 4* 15/15 + 20% z amu Oko Kota + 20% z rękawic.


5.4 Bronie dla najemnika.

Zawsze eteryczna Nieskończoność (Infinity), ale bronie bazowe mogą być różne. Najpopularniejsza jest Kolosalna Spisa (colossus voulge). Wymaga dużo siły i ma mały zasięg, za to jest tania i ma dobre obrażenia. Dość popularny jest także Zagadkowy Topór (cryptic axe). Jego zalety - małe wymagania, lepszy zasięg i równie dobre obrażenia co kolosalna spisa. Niezbyt popularna jest natomiast Wielka Gizarma (great poleaxe), choć ma wiele zalet. Są to: lepszy zasięg, minimalnie tylko gorsze obrażenia, i lepsza prędkość niż pozostałe bronie, pozwala na uzyskanie przedostatniego progu prędkości ataku najemnika przy zastosowaniu samego tylko Oblicza Andariel z runą Ral. Jeśli ktoś ma okazję kupić 4-otworową eteryczną wielką gizarmę - ta właśnie broń będzie najlepsza jako bazowa dla Infinity. Niezbyt dobry jest natomiast Miażdżyciel (thresher), ze względu na dużo niższe obrażenia.

Oczywiście problem prędkości ataku najemnika można też rozwiązać inaczej - socketując Oblicze Andariel klejnotem 15 szybk. ataku/30% odp. na ogień. Wtedy rodzaj broni bazowej nie ma znaczenia. Przeżywalność najemnika w takim ekwipunku jest zdecydowanie lepsza.


Strategia napisana przez Merki


Post został pochwalony 1 raz
Pią 13:48, 25 Lip 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Sanktuarium Mrocznego Czempiona (SP) Strona Główna » Gry / Strategie Diablo II LoD / Amazonka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin